Wikia

Stel een vraag...

De allereerste versie van RuneScape heette DeviousMUD en werd gemaakt door Andrew Gower in 1998. Dit was slechts een bètaversie die nog niet openbaar gemaakt werd. In 1999 schreef Gower het hele bestand over. Deze tweede versie van het programma had dezelfde naam en dezelfde grafische elementen en was publiek te spelen voor een week.[1] In oktober 1999 herschreef Gower het voor een derde maal, dit keer met behulp van zijn twee broers: Paul en Ian. Het spel kreeg 3D-grafische elementen en 2D-sprites.

RuneScape Classic, ook wel RSC en RS1 genoemd, is de eerste speelbare versie van het spel. In januari 2001 kwam het op de markt als gratis spel. In december 2001 besloot Jagex zich enkel te focussen op RuneScape. Het spel werd helemaal uitgewerkt en Andrew Gower werd hoofdontwikkelaar bij het bedrijf. Na februari 2002 kwam de optie tot betaling in het spel. In maart 2004 werd RuneScape 2 (nu algemeen bekend als 'RuneScape') vrijgegeven met zowel gratis als betaalde versies. Sinds 2 augustus 2005 is RuneScape Classic alleen nog toegankelijk voor betalende spelers die het speelden in de eerste zes maanden van hun lidmaatschap omdat de beveiliging van RuneScape Classic veel zwakker was dan in de nieuwe versie van het spel en daarom werd misbruikt.

De vierde versie werd gemaakt in 2003. Het spel werd alweer opnieuw geschreven. Het spel werd eerst RuneScape 2 genoemd, maar tegenwoordig is het de enige versie die nog gespeeld kan worden, en wordt het kortweg RuneScape genoemd. Versie 1 wordt nu RuneScape Classic genoemd. De definitieve versie van 'RS2' was klaar op 29 maart 2004. Dit is de meest bekende versie, en de versie die nog steeds verbeterd wordt.

Sinds 2007 is de Duitse vertaling van het spel beschikbaar en deze werd op 11 december 2008 gevolgd door de Franse. In de zomer van 2009 werd het spel beschikbaar in het Braziliaans Portugees.

Around Wikia's network

Random Wiki