Wikia

Wikiantwoorden

Stel een vraag...

Hoe kan ik mijn vraag op Wikiantwoorden sneller beantwoord krijgen?

68.404pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
  1. Voeg categorieën toe aan je vragen zodat mensen hem kunnen vinden.
  2. Plaats je vraag op Twitter zodat je vrienden kunnen helpen met beantwoorden.
  3. Heb een duidelijke, specifieke, goed gestelde vraag die mensen kunnen begrijpen. Als je vraag slecht is herformuleer hem.
    • Zorg ervoor dat je vraag niet vaag is. Een vraag zoals "Wat voor type overheid heeft ons land?" kan duidelijk lijken, maar onthoud dat mensen uit veel landen het lezen en niet kunnen beantwoorden. Maak hem zo duidelijk mogelijk. Verander de vraag naar: "Wat voor type overheid heeft Nederland?".
    • Als je een vraag stelt van een bepaalde Wikia wiki, helpt het om de naam van de wiki in de vraag te plaatsen. Bijvoorbeeld: "Hoeveel type elven zijn er in World of Warcraft?". Dit vertelt mensen dat je vraag over World of Warcraft gaat, en niet over Everquest, Tolkien, Scandinavia of iets anders. Als je een goede categorie toevoegd, is het niet nodig.
    • Als je meer informatie hebt over je vraag en als dat niet in de vraag zelf past, plaats het dan op de "Overleg" pagina (klik op de Overleg link).
  4. Heb een vraag die andere mensen kunnen beantwoorden. Vragen zoals "Hoe oud ben ik" is niet gepast en wordt waarschijnlijk niet (correct) beantwoord.
  5. Log in en volg de pagina zodat je een bericht krijgt als een antwoord gegeven wordt.

Around Wikia's network

Random Wiki