Wikia

Stel een vraag...

Wie een Gruzielement maakt, doet iets onnatuurlijks. De ziel moet namelijk worden gesplitst: één deel dat binnen het lichaam blijft, één deel dat in het Gruzielement wordt opgesloten; dit proces kan ook herhaald worden zodat een tovenaar dus meerdere Gruzielementen kan maken. Die splitsing van de ziel is alleen mogelijk door het plegen van een moord. Na die moord kan de ziel gesplitst worden. Daarna kan één deel van de ziel met behulp van een spreuk in een bepaald object worden opgesloten. De ziel wordt hierdoor zeer onstabiel.

Een gruzielement is exact het tegenovergestelde van een mens. Bijvoorbeeld: Als iemand een zwaard in je lichaam steekt is je ziel niet beschadigd enkel je lichaam. Dit betekent dat je ziel altijd ongedeerd blijf wat er ook gebeurt met je lichaam. Bij een gruzielement is het andersom; het stukje ziel is afhankelijk van zijn omhulsel, zonder zijn omhulsel kan het stukje ziel niet voortleven. Het is dus de bedoeling om het omhulsel zo te vernietigen dat het magisch onherstelbaar is zodat het Gruzielement dus vernietigd is. Bijvoorbeeld: Harry zou nooit het dagboek van Vilijn vernietigd kunnen hebben zonder het gif van een basilisk, het gif zorgde ervoor dat het omhulsel zo vernietigd werd dat het onherstelbaar was zodat het gruzielement niet kon voortbestaan. Dus het voordeel is dat een gruzielement nooit in een ander voorwerp zou kunnen intrekken. De eigenaar zelf voelt niet dat het gruzielement vernietigd wordt.

Around Wikia's network

Random Wiki